16 januari 2011

Ett steg i rätt riktning!

Ni kan tro at jag kämpat med den förbenade kursen "Staden och framtiden" som jag läser, jag överdriver inte när jag säger att den är SKITSVÅR!!! Och att jag sedan inte har något större intresse utav historia, arkitektur m.m gör ju inte det hela lättare! :/ MEN, jag har verkligen lagt ner min själ när jag pluggat och god work pays off...fick VG på första inlämningen!!! :) Efter det fick jag blodad tand och gav mig på nästa del utav kursen, det visade sig att den var minst lika svår! Men idag fick jag tillbaka resultatet på den inlämningen och jag fick VG även på den! Är sååå stolt över mig själv! Kursen är på 100p och den är uppdelad på 4 inlämningar och 1 muntlig examination. Egentligen ska man göra en uppgift per månad fram tills terminens slut i juni, men jag har redan hunnit lämnat in två innan deadline på den första! ;)
Något som jag däremot inte varit lika duktig på är att hålla löften, jag bröt löftet om godisätandet i fredags!! Klarade det i 5 dagar!! Hahahaha... Totalt karaktärslös! :( Men, jag har iallafall fortsatt träna som bestämt... Tränar just nu gym 3 gånger i veckan och springer 1 gång i veckan, men när mitt gymkort löper ut i slutet av januari så blir det att gå tillbaka till gamla rutinen (3 dagar löpning varav två av dem med fys)! Vill egentligen fortsätta gymma, men har inte råd till det just nu! :( För att återgå till det där med godisätandet så kommer jag att ha en godisdag i veckan, precis som förut!

Nu ska jag laga middag, idag blir det fläskfile, ris och bearnaisesås! Mums! Sedan ska jag titta på "Solsidan", duscha, måla naglarna och därefter nanna!
På tisdag kommer Frida, längtar!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar